Markus Ihalaisesta Viikinkien uusi valmennuspäällikkö
FC Viikingit ryJulkaistu: 15.10.2024 12.49

Markus Ihalaisesta Viikinkien uusi valmennuspäällikkö

Viikinkien valmennuspäällikkönä toimineen Roberto Nuccion siirryttyä seuran osa-aikaiseksi kehityspäälliköksi, on Roberton seuraajaksi valittu Markus Ihalainen (38). Markus aloittaa kokopäivätoimisena valmennuspäällikkönä Viikingeissä 1.11.2024.

Uudella valmennuspäälliköllä on yli 20 vuoden kokemus erilaisista jalkapallovalmennukseen liittyvistä tehtävistä. Päätoimisesti hän on työskennellyt jalkapallon parissa noin 10 vuotta. Viikinkeihin Markus saapuu itärajan tuntumasta, jossa hän on toiminut Ylämyllyn Yllätyksen valmennuspäällikkönä noin viiden vuoden ajan. Sitä ennen hän työskenteli Gnistanin valmennuskoordinaattorina yli kolmen vuoden ajan.

Ylämyllyn Yllätyksessä Markuksen työn jälki on ollut vakuuttavaa, sillä hänen aikanaan seuran pelaajamäärä lähes tuplaantui. Lisäksi seurasta pääsi äskettäin ensimmäistä kertaa pelaajia alle 16-vuotiaiden maajoukkueisiin niin tytöissä kuin pojissakin.

Markus on hankkinut myös kattavasti koulutusta jalkapallovalmennuksen saralta. Vuonna 2022 hän mm. vietti jakson Portugalin Palloliiton ja Benfican vieraana imien uusia oppeja tuon maan valmennuskulttuurista.

Viikingeissä Markus vastaa seuran urheilutoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä sekä valmennuslinjan päivittämisestä ja sen jalkauttamisesta. Lisäksi hän toimii seuravalmentajien esimiehenä ja vastaa valmentajien rekrytoinneista ja kouluttamisesta.

Markusta tullaan varmasti näkemään paljon kentän laidalla kaikkien seuran joukkueiden harjoituksissa ja ottelutapahtumissa. Vastuuvalmentajana hän itse toimii vuonna 2011 syntyneiden poikien joukkueessa.

Tervetuloa Viikinkeihin Markus!