TAM
P11 Akatemia, Eckerö Match Camp

Viikingit - BP  2 - 0

Eckerö Halli

FC Viikingit miniakatemia - Brommapojkarna otteluraportti (Eckerö Match Camp)

FC Viikingit miniakatemia kohtasi Eckerö Camp Match-turnauksessa lauantai-illan viimeisessä ottelussa ruotsalaisen Brommapojkarna-ryhmän, joka lähti otteluun raikuvin tsemmpihuudoin ja myös asianmukaiset lakanat oli levitetty kentän laidalle.

Lakanoista piittaamatta Viikingit otti ottelussa ottelussa kapteenin paikan heti aloituspotkusta alkaen. Ottelu ehti vanheta seitsemän minuuttia kun Brommapojkarnan maalivahti palloa hallussaan pitäen pudottaa pallon käsistään maahan ja ottaa sen takaisin käsiinsä Viikinkien hyökkäyksen prässätessä päälle. Tilanteesta tuomitaan Viikingeille eräsuora vapaapotku noin seitsemästä metristä maaliviivasta. Stefano Corsi antaa vapaapotkusta pienen siirron sivuun ja Leevi Asikainen tykittää Viikkarit 1 - 0 johtoon napakalla laukauksella yläkulmaan.

Viikingit jatkoi ottelun hallintaa maalin jälkeen. Minuutti ennen ensimmäisen puoliajan loppua Viikingit etenee oikealta laidalta järkevästi. Pallo pelataan sivuttaissuntaisella syötöllä maalin edustalle, jossa Lauri Korhonen on oikaan paikkaan sijoittuneena ja ohjaa pallon verkkoon. Viikingit siirtyy 2 - 0 johtoon ja näissä lukemissa lähdettiin myös puoliajalle.

Toisella puoliajalla tilanne ei juurikaan muuttunut ensimmäiseen puoliaikaan verrattuna. Viikingit oli taitavampi joukkue ja kontrolloi peliä paremmin.

Viikingit saa rangaistuslaukauksen toisen puoliajan alussa kun Mira Säikkö kaadetaan rankkariboksin sisällä. Pallon taakse pisteelle asettuu jälleen Leevi, mutta tällä kertaa maalivahti torjuu laukauksen. Brommapojkarna tuuletti torjuntaa kuin olisivat maailmanmestaruuden voittaneet.

Brommapojkarna pääsi toisella puoliajalla pari kertaa melko lähelle osumaa. Ensimmäisellä kerralla pallo lauottiin Viikinkien maalin alakulmaa kohti hiuksenhienosti tolpan ohi. Brommapojkarna sai toisenkin hyvän tilanteen ottelun loppupuolella mutta laukaus painui jälleen hiuksenhienosti takakulmasta tolpan ohi.

Viikingit voitti ottelun lopulta 2 - 0 lukemin ja jatkaa Eckerö Match Campissä edelleen voittamattomana.

Ottelun jälkeen ryhmä kävi valmennuksen kanssa palautteen läpi ja matkaa jatkettiin pilkkopimeässä Ahvenaanmaan illassa takaisin kohti Maarianhaminan hotellia, jossa joukkuetta oli odottamassa illallinen.

Turnauksen viimeinen ottelu on huomenna sunnuntai-aamuna klo 10:05 ja vastassa ruotsalainen IFK Stocksund.

Tilastot

BP