Jorma Kuparinen FC Viikinkien uudeksi toiminnanjohtajaksi
Julkaistu: 31.03.2023 14.00

Jorma Kuparinen FC Viikinkien uudeksi toiminnanjohtajaksi

FC Viikinkien hallitus on valinnut tehtävää hakeneiden joukosta seuran uudeksi toiminnanjohtajaksi Jorma Kuparisen. Jorma tutustuu seuran toimintaan osa-aikaisena jo huhtikuun ajan ja aloittaa päätoimisena toiminnanjohtajana 1.5.2023.

Seuran toiminnanjohtajan tehtäviin kuuluu mm. vastata seuran taloudesta ja hallinnon toimivuudesta sekä seuran viestinnästä. Lisäksi hän vastaa yhteistyöstä sidosryhmien kanssa sekä seuran tapahtumien järjestämisestä. Toiminnanjohtajalla on myös tärkeä rooli seurassa toimivien vapaaehtoisten ja luottamushenkilöiden työn tukemisessa.

Jorma Kuparinen on koulutukseltaan luokanopettaja ja kasvatustieteiden maisteri. Hänellä on monipuolinen kokemus paitsi opettajan työstä, myös työelämän muilta sektoreilta. Urheiluseuratoiminnassa hän on ollut mukana koripallon parissa noin 20 vuoden ajan, ensin aktiivisena vapaaehtoistoimijana ja myöhemmin pitkäaikaisena koripalloseuran päätoimisena hallintopäällikkönä ja toiminnanjohtajana.

Jorma kommentoi odotuksiaan uudesta työstä näin:

“Vaikka laji vaihtuu nyt koripallosta jalkapalloon, uskon, että samat seuratyön lainalaisuudet pätevät kummassakin lajissa. Uskonkin, että lajinvaihto menee sujuvasti, vaikka uusiin ihmisiin tutustuminen vie tietysti aikansa. Toivon, että voin olla auttamassa Viikinkejä siinä, että seura on toiminta-alueensa näkyvä toimija, jolla on vetovoimaa. Haluan huolehtia, että seuran talous on jatkossakin vakaalla pohjalla, mutta kuitenkin niin, että harrastamisen kustannukset pysyisivät alhaisina, jotta kaikilla kiinnostuneilla olisi mahdollisuus tulla mukaan toimintaamme. Yhteisöllisyyttä pidän seuratyössä suurena arvona ja toivottavasti voin osaltani ylläpitää ja kehittää sitä. Tulkaa siis rohkeasti moikkaamaan ja kertomaan ajatuksianne seuran toiminnasta ja sen kehittämisestä!”