​P13 miniakatemia menestyi Sipoossa
P13 AkatemiaJulkaistu: 19.03.2024 22.32

​P13 miniakatemia menestyi Sipoossa

FC Viikinkien P13 miniakatemia osallistui 16.-17.3.2024 Sipoon kovatasoiseen kutsuturnaukseen. Turnauksessa oli mukana 16 joukkuetta, jotka oli jaettu neljään alkulohkoon. Viikingit aloitti turnauksensa la-aamuna klo 8.30 HJK/sinistä vastaan. Viikkarit oli alusta asti erittäin hyvin pelissä mukana ja voitti ansaitusti 3-1, hieno alku turnaukselle! Toisessa pelissä lopulta finaaliin edennyt FC Honka/PreAkatemia M oli vielä liian kova (0-3), mutta kolmannessa pelissä Viikkarit kaatoivat isännät Sibbo-Vargarnan 3-0 ja riemukas jatkopaikka kahdeksan parhaan joukkoon oli varma.

Pelit jatkuivat sunnuntai-iltapäivänä puolivälierällä TiPS:ä vastaan. Viikkarit tekivät heti pelin alussa kulmapotkun jälkitilanteesta maalin ja vaikka paikkoja oli enemmänkin, niin tuo maali jäi ottelun ainoaksi. Joten myös turnauksen toinen päivä alkoi erinomaisesti!

Välierässä vastaan tuli HJK. Ottelun alku oli tasainen ja Viikkarit saivat luotua painetta HJK:n maalille. Klubi karkasi kuitenkin kahteen vastahyökkäykseen ja peli oli 2-0 heille. Viikkarit ei hyvästä pelistä huolimatta saanut maaleja tehtyä, HJK sen sijaan osui vielä kahdesti ja voitti luvuin 4-0. Parempi kyllä voitti, mutta silti HJK ei päässyt helpolla. Finaalissa HJK voitti Honka/PreAkatemia M:n 2-0.

Pronssiottelu oli kahden jo väsyneen joukkueen kohtaaminen, jonka TPS vei nimiinsä 2-0. Tappio harmitti pelaajia, mutta kokonaisuutena turnaus oli erittäin hyvä ja niin pelaajat kuin valmennus voivat olla tyytyväisiä. On selvästi nähtävissä, että ammattivalmentajien vetämät treenit hyvissä olosuhteissa kehittävät niin pelaajia kuin joukkuetta nopeasti. Tästä on erinomaista jatkaa kohti seuraavaa turnausta, huhtikuussa Tallinnassa pelattavaa Kings Cupia!

Sipoo Invitational 2024 -tulokset