Nordic Open-turnausraportti
Julkaistu: 26.09.2023 20.31

Nordic Open-turnausraportti

Osallistuimme viikonloppuna sekaryhmällä Kööpenhaminassa Nordic Open-kutsuturnaukseen. Olimme turnauksen ainoa suomalainen joukkue, Tanskan joukkueiden lisäksi turnauksessa nähtiin Norjan, Ruotsin ja Saksan seuroja.

Turnauksen järjestäjäseurana toimi VESTEGNENS Bold akademi, joka oli meille tuttu seura jo keväiseltä Puolan reissultamme. Kiitos erinomaisista järjestelyistä heille!

Kivikovassa turnauksessa lopullinen sijoitus oli 15/32. Oman mausteensa peliin toi Tanskan systeemi pelata ilman paitsiosääntöä, joka luonnollisesti tuotti päänvaivaa meidän joukkueelle viimeisellä pelin kolmanneksella, jotka ovat jo paitsiosääntöön tottuneet. Kolikon toisella puolella emme osanneet myöskään hyödyntää tätä yhtä tehokkaasti.

Läpi turnauksen saimme pelata otteluita joissa pelin tempo, fyysisyys, kaksinkamppailut sekä tilanteenvaihtojen nopeus olivat erinomaisella tasolla.

Jokainen vastustaja pyrki prässääämään aktiivisesti joukkuettamme. Pääsimme harjoittelemaan laadukkaiden joukkueiden prässäämistä, jotka pelasivat myös jatkuvasti alhaalta linja kerrallaan palloa.

Ero kotimaisiin peleihin oli selvä, Tanskassa mennään selvästi enemmän pelaajakehitys edellä.

Arvokasta kokemusta ja oppia tarttui reissulle rutkasti ja hauskaa riitti myös kentän ulkopuolella! Näitä turnauksia on kiva pelata ja suunnitelemme jo seuraavaa reissua. Kotiin palasi 14 väsynyttä, mutta runsaasti kokemuksia rikkaampia poikia. ⚽