SYY
P11 Akatemia, P12 Liiga Etelä

Viikingit - VJS  6 - 0

Helsinki, Kartano 1 TN A

FC Viikingit miniakatemia - VJS otteluraportti (P12 Liiga Etelä)

FC Viikingit miniakatemia ja VJS kohtasivat 9.9.2023 P12 Liiga Etelän ottelussa. Lauantain keskipäivä oli Kartanon kentällä Vuosaaressa aurinkoinen ja peliolosuhteet mitä mainioimmat.

VJS aloitti ottelun terävästi ja rakenteli muutaman hyvän laukauksen Viikinkien maalia kohden. VJS prässäsi ottelun alussa kovaa ja korkealta ja tämä aiheutti vaikeuksia Viikinkien pelinrakentelulle. Kysymys olikin, jaksaisiko VJS ylläpitää noin kovaa prässiä läpi koko ottelun.

Pikku hiljaa ottelun edetessä Viikkarit alkoi kääntämään ottelun kulkua itselleen. 8. minuutin kohdalla käydään lähellä kun pallo kolisee VJS:n maalin tolppaan Stefano Corsin laukauksesta. Seuraavasta hyvästä tilanteesta kuitenkin napsahtaa. Stefano laittaa oikealta laidalta matalan kovan pallon keskelle ja Matviy Bilyk rynnii ensimmäisenä palloon ohjaten ykkösellä pallon maaliin.

Ensimmäisellä puoliajalla ei maaleja enempää nähty kummassakaan päässä ja tauolle lähdettiin Viikinkien 1 - 0 johdossa.

Toisen puoliajan Viikingit aloittaa selvästi terävämmin kuin ensimmäisen. VJS:n maalivahti torjuu Stefanon kovan laukauksen eteensä ja irtopalloon singahtaa Viikinkien Maksim Sereda laittaen pallon pussiin ja Viikingeille 2 - 0.

Viikinkien kolmas osuma syntyy kun Matviyn pitkä ja korkea pallo vapauttaa Stefanon yksin läpi maalivahtia vastaan ja laukaus komeasti keskelle ylös ja verkkoon.

4 - 0 osuma syntyy 46. minuutilla kun Leevi Asikainen ja Maksim Sereda onnistuvat pelaamaan rangaistusalueen sisältä Stefanon vapaaksi ja tyylipuhdas laukaus napsahtaa komeasti VJS:n maalin yläkulmaan.

5 - 0 maalissa ei paljoa hienouksia tarvittu. Leevi keskittää kulmasta ja Mira Säikkö puskee suoraan sisään maalin edustalta.

Ottelun lopussa esiin nousi Viikinkien akatemiaan äskettäin paluun tehnyt Riko Keskkyla. Ensin hän hankki rangaistuspotkun murtautumalla VJS:n puolustuksen läpi, jonka jälkeen hänet revittiin nurin. Riko ampuu rankkarin itse mutta ei onnistu vaan pallo kilisee pystytolppaan. Paikkaus tulee kuitenkin nopeasti kun 58. minuutin kohdalla Riko laukoo Faraz Jafarianin antamasta syötöstä tyylikkäästi maalin etukulmaan.

Ottelu päättyi lopulta Viikinkien 6 - 0 voittoon.

Heti ottelun jälkeen Viikinkien vuotta nuoremmat pelaajat (2012 synt.) jatkoivat kiireellä Töölöön, jossa Viikingit miniakatemia P12 samaan aikaan oli pelaamassa HJK Cupia ja sinne taisi painella myös osa muitakin Viikinkien pelaajia kannustamaan.

Seuraava kotiottelu on heti tulevana lauantaina 16.9.2023 klo 12:00 samalla Kartanon kentällä. Vastaan tähän Etelä Liigan huippuotteluun saapuu PK-35 Pihlajanmäestä. Viikinkien kotiotteluissa buffet palvelee asiakkaitaan aina. Tervetuloa tuohon tulevan lauantain PK-35 otteluun kuten myös Etelä Liigan viimeiseen Viikinkien kotiotteluun lauantaina 30.9.2023 klo 14:00 FC Kuusysiä vastaan.

VJS-ottelun videotallenne alla:

Tilastot